tisdag 9 augusti 2016

Del 11. Flytten

Mitt på lördagen kommer Freddie. Vi lagar mat, dricker vin, ser några avsnitt Stranger things. På natten ser vi vildsvin.

Under söndagen kör vi runt i nordöstra skånes skogar och letar loppisar. Den första är oerhört välsorterad och dyr. Den andra är oerhört osorterad och billig. Här bjuds vi på kaffe och kärleksmums (Di e goa, Morsan som bagad). Den tredje är allmoge, och en riktigt klassisk storyteller.
     Vi avslutar dagen i Kristianstad hos Ylva, Sebastian och Grimm, featuring Dogge. Bajen vinner 2-1 mot Kalmar.

Freddie lämnar av mig i skolan, kör sedan hem till Malmö. Det är tystare nu, ensamt. På morgonen möter jag grannarna, de flyttar tydligen ut under dagen. Ännu tystare.

Det slår mig att lärarbostaden nu står tom. Jag skickar ett sms till Mia och frågar om jag får bo där under resten av veckan, det är inga problem.

Plötsligt är tystnaden rätt härlig igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar