måndag 25 juli 2016

Del 3. Böner

"Hej på dig Eivor!"

"Jamen hej på dig!" svarar hon och vinkar med sina stavar. "Hur står det till med dig då?"

"Jo tack, men det är lite varmt idag..."

"Jo, det är ju det. Men du vet att det är ju nästan varmare inomhus. Jag visste inte om jag skulle ge mig ut idag, men så tänkte jag: Jag kan ju gå i skuggan."

"Ja, härunder svalkar det lite".

"Och snart får du gå hem också."

"Ja, det ska bli skönt det. Det har varit en lång dag ... Du Eivor, jag tänkte på en sak. Förra veckan lovade du att be för mig, att jag skulle få fint väder på min semester ... jag tänkte, du kan inte fråga om vi kan få aningen svalare också?"

"Hahaha, ja... Det ska jag göra. Men du vet att, jag tror vår Herre hör min bön redan imorgon. För det skulle visst bli lite redan svalare då."

"Åh, då ska jag hoppas på det."

"Ja, det ska jag också. Alla som har tjatat om värme till sin semester ... ja, nu har de ju fått sitt, nu kan väl vi få vårt?"

"Hahaha jo, det kan jag hålla med om."

"Hur länge var det nu igen?"

"Två veckor."

"Ja, det får räcka. Längre än så får du inte vara borta..."

"Jaså du, säger du det? Det var snällt av dig."

"Ja... Nähe du, nu måste jag vidare. Hej på dig!"

"Hej på dig Eivor! hej, hej..."









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar